بانو217

بانو217

banoo217
بانو217

بانو217

banoo217

پیشینه پژوهش چارچوب مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی


پیشینه پژوهش و چارچوب مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 50
فرمت فایل docx
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
پیشینه پژوهش چارچوب مبانی نظری مهارتهای خودآگاهی و حل مساله در روابط زناشویی

فروشنده فایل

کد کاربری 7901
کاربر

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

تعداد صفحه: 52صفحه

نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

-5 اهمیت خودآگاهی در روابط زوجین

عدم خودآگاهی زوجین و حتی یکی از آنها می تواند باعث مشکلاتی در روابط آنها شود. هرچه طرفین بیشتر سعی کنند خود را همانگونه که هستند بشناسند از زندگی لذت بیشتری خواهند برد. زوجین با خود آگاهی می توانند به این باور برسند که هر انسانی دارای نقاط قوت و ضعف می باشد، به همین دلیل از همسر خود این انتظار را ندارد که فرد کامل و بی عیب و نقصی باشد. عدم خودآگاهی در زوجین منجر به انتظارات و توقعات بیش از حد، کمال گرایی و غرور خواهد شد ( آقازاده، 1386 ) .

2-6 حل مساله :

مهارتی است که شما می توانید در هنگام برنامه ریزی برای برخورد با مشکلات زندگی از آن استفاده کنید. حل مساله یک مهارت مقابله ای عملی است که از نظر روانشناسی هم مفید است .

استفاده از روش های حل مساله موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود. وقتی شما بدانید که از مهارتهای حل مساله خوبی برخوردارید، احساس توانمندی و تسلط در شما تقویت می شود. همچنین مهارتهای موثر حل مساله با سازگاری شخصی ارتباط دارد.

افرادی که با موفقیت مشکلات زندگی را حل و فصل می کنند به این واقعیت واقفند که غلبه بر مشکلات زندگی مستلزم تلاش و کوشش شخصی است. ( دی زوریلاونزو ،1982 ) .

هر نظریه حل مساله اجتماعی باید سه مفهوم عمده را تعریف کنند: 1- حل مساله 2 – مساله 3- حل کردن. همچنین برای نظریه، پژوهش و عمل، تمایز دو مفهوم، حل مساله و به کاربری راه حل مهم است، تعاریفی که در زیر آمده است مبتنی بر تعاریفی است که قبلا ً توسط دی زوریلاونزو(1982) و دی زوریلا و گلدفرید (1971) ارایه شده است. این تعریف مشخص می سازد، اینجا حل مساله بعنوان یک فعالیت هوشیار، عقلانی پرتلاش و هدفمند مد نظر قرار می گیرد .

پیش از پرداختن مراحل و گام های فرآیند حل مساله توجه شما را به چند نکته مهم جلب می کنیم :

1 – اغلب افرادی که احساس درماندگی و ناتوانی می کنند به دلیل این است که به طور انعطاف ناپذیری تنها از یک راه حل برای مشکلات مختلف زندگی استفاده می کنند. وقتی این راه حل مؤثر واقع نمی شود، آنها راه حل های دیگر را امتحان نمی کنند. واضح است که اگر ما نتوانیم چیزی را با چکش محکم کنیم، احتمالاً متوسل شدن به پتک راه حل بهتری نخواهد بود. با این حال، وقتی ما در زندگی روزمره مان با چالشها و مشکلاتی روبرو می شویم اغلب این حقیقت را از یاد می بریم ( بامگاردنر، هپنر وآرکین، 1986 ).

2 – گاهی استفاده از یک راه حل جدید و کاملاً متفاوت در برخورد با مشکلات زندگی بسیار سودمند و مؤثر است. این امر بخصوص در برخورد با دیگران صدق می کند. بنابراین بعد از این هرگاه در تلاش برای حل مشکلی درارتباط با افراددیگر ناتوان شدید به یک کارغیر منتظره دست بزنید. منظور این نیست که به طرز خطرناک و مضری عمل کنید بلکه به خاطر داشته باشید بهترین مساله گشاها کسانی هستند که خلاقانه و از زوایای مختلف به مشکل می نگرند .

منابع فارسی :

کتاب ها

آقازاده .محرم ،قاسم زاده .فاطمه، هاشمیان. کیانوش ،(1386). راهنمای آموزش مهارتهای زندگی برای دختران.یونیسف.

آقاجانی، مریم. (1385) تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان نوجوانان. تهران: جهاد دانشگاهی .

الیس، آلبرت. سیجل، ییچر. دایبایتا و دایگیزپ، (1375) زوج درمانی. ترجمه قدرت صالحی و امین یزدی، (1994).تهران: میثاق.

اشتروبر .وهیرستون، (1378). مقدمه ای برروانشناسی اجتماعی از نظر اروپائیان. ترجمه جواداژه ای (1994) تهران: سمپاد.

ال. کریس،(1389). مجموعه کامل مهارتهای زندگی. ترجمه محمد خانی، شهرام (1999). تهران: رسانه تخصصی.

استرانبرک .رابرت،(1387). روانشناسی شناختی. ترجمه سید کمال فرازی و الهه حجازی (1976).تهران: سمت.

اندره .میشل ،(1378). جامعه شناسی خانواده وازدواج ،ترجمه اردلان فرنگیس (1980).تهران:علوم اجتماعی تعاون.

برنشتاین. فیلیپ اچ ،برنشتاین .ماسی تی .(1380)، زناشویی درمانی از دیدگاه رفتاری ارتباطی، ترجمه حسن پور عابدی نائینی .(1998)، تهران:رشد.

بولتون .رابرت،(1388). روانشناسی روابط انسانی، ترجمه حمید رضا سهرابی با همکاری افسانه حیات روشنایی، (1995) تهران :رشد.

بوالهری .جعفر،(1385) .برنامه آموزش مهارتهای زندگی ،تهران:دانژه.

بودیشون .جان،(1372) خانواده تحلیل سیستمی. ترجمه مهدی قرچه داغی،(1982). تهران:البرز.

پوپ .ا. حال .س. ام .کرای هر،(1383). افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان، ترجمه پریسا تجلی (1998). تهران:رشد.

ثنایی .باقر، (1379). مقیاس های سنجش خانواده وازدواج، تهران :بعثت.

دیویسون. ج .سی.، گلد فرید .م.آر،(1371). رفتار درمانی بالینی: ترجمه. احمد علونی علی آبادی. (1976). تهران: رشد.

دلاور، علی، (1388)، مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران: رشد .

سازمان بهداشت جهانی ،(1385) برنامه آموزش مهارتهای زندگی ،ترجمه لادن فتحی ،فرشته موتابی و مهردادکاظم زاده عطوفی،تهران:دانژه.

سیف. سوسن ،(1377). تئوری های معاصرخانواده،تهران: انیشتن.

ساروخانی. باقر،(1382). جامعه شناسی خانواده ،تهران: سروش.

سیاسی. علی اکبر ،(1371). نظریه های شخصیت با مکاتب روانشناسی، تهران :اطلاعات.

ساراسون و ساراسون ،(1377). روانشناسی مرضی، ترجمه بهمن نجاریان ،محمد علی اصغری مقدم ،محسن دهقان ،(1978). تهران :رشد.

فرجاد، محمد حسین (1377). اعتیاد (راهنمای کامل و کاربردی برای خانواده)، تهران: بدر.

فتحی. مهدی، (1385). مهارت های زندگی. تهران: شهیدی پور.

فینچام. فرانک، (1380). رابطه همسران، راهنمایی برای زوج ها ومشاوران زناشویی، ترجمه مهدی قرچه داغی ،( 1999). تهران :پیک بهار.

گری. جان، (1388). درمان احساسات. ترجمه هاله گنجوی (2009). تهران: رشد .

گلدنبرگ، ایرند و گلدنبرگ، هربرت (2000)، خانواده درمانی، ترجمه حمیید رضا، شاهین براواتی، سیامک نقشبندی و الهام ارجمند، (1385). تهران: روان.

جزوات و پایان نامه ها

باقر نژاد.زهرا،(1386). مقایسه ابعاد نارضایتی زنان ومردان متقاضی طلاق شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه تربیت معلم .

تاشک .آناهیتا، (1385). بررسی رابطه سبکهای مقابله ای با رضایت زناشویی وسلامت روانی دانشجویان متاهل، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

جهانی .شیدا،(1385). نیاز سنجی برنامه های مهارت های زندگی برای کتب درسی سال دوم دبستان شهرستان بم ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه علامه طباطبایی

رافضی. زهره ،(1383). نقش آموزش مهارت کنترل خشم بر کاهش پرخاشگری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی تهران.

سرمدی افسانه ،(1385). رابطه بین پنج عامل شخصیت و رضایت زناشویی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اراک.

منابع غیر فارسی:

Altun , I.(2003).The percived problem solving ability and values of student houreses and mid wives .journal of Nurse Education Today .23,575-584.

Anderson, H.(2001)Postmodern collaborative and clietceterd therapies what would or rgerssay.20-25

Baker, S .(2002). A prespective longitudinal investigation of social problem-solving appraisals on adjustment to university , stress , health, and , academic motivation and performance. Department of psychology .33 (1):658-663

Beach, S. R. H., Fincham F.D., Katz, J.( .1998) Marital therapy in treatment of depression: toward a third generation of therapy and research. Clinical psychology Review, 18 (6), 635-661.

Bektas MY, Tevfik FK.( 2007) Effects of a Couple Communication Program on Marital Adjustment. JAB FM January–February; 20(1): 36-44.

Barnhill , L. H & Lango , D .(1978) Fixation and regression in the family life cycle. family process , 17, 469-478.

Botvin. G.J , Baker. E ,Botvin EM. Filazzola AD ,Millman RB.(2006) Prevention of alcohol misuse through the development of personal and social competence: a pilot study. Jsyud AL cohol 45(6) :550.

Chang ,E. C ,D .Zurilla , T .T , sanna ,L, G.(Eds) .(2004)problem solving :theory .research, and training. Washington .D.C :American psychological association.


رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری


خانواده ، کانون مهر ، محبت و تربیت ومبنای شکل گیری زندگی اجتماعی است وبنیادی ترین و اصلی ترین شکل و جزء اجتماعی است جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و تحقق سلامت آن مشروط به برخورداری اعضای آن از سلامت روانی است و هر جامعه ای برای تداوم و بقای خود نیاز به حفظ و بسط ارزش های خود در قالب خانواده دارد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 57
فرمت فایل docx
حجم فایل 198 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 127
رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

خانواده ، کانون مهر ، محبت و تربیت ومبنای شکل گیری زندگی اجتماعی است. وبنیادی ترین و اصلی ترین شکل و جزء اجتماعی است. جامعه سالم در گرو سلامت خانواده و تحقق سلامت آن مشروط به برخورداری اعضای آن از سلامت روانی است و هر جامعه ای برای تداوم و بقای خود نیاز به حفظ و بسط ارزش های خود در قالب خانواده دارد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اضطراب و افسردگی با تعارضات زناشویی در مراجعین به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا در شهر کرمانشاه می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه افرادیست که در سال 1393 برای بررسی و رفع تعارضات زناشویی واختلافات خانوادگی خود به دوایر مشاوره ومددکاری نیروی انتظامی درسطح شهر کرمانشاه مراجعه کرده بودند. از میان آنها تعداد 100 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ودر دسترس انتخاب شده اند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه اضطراب کتل، مقیاس افسردگی بک و پرسشنامه تعارضات زناشویی(MCQ) استفاده گردیده است . طرح پژوهش از نوع همبستگی است و برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، تحلیل رگرسیون وآزمون Tاستفاده شده است. نتایج تجزیه وتحلیل یافته ها نشان داد که بین اضطراب وافسردگی با تعارضات زناشویی همبستگی مثبت معنا داری وجود دارد(P≤0/01). و افسردگی واضطراب ،تعارضات زناشویی را پیش بینی می کنند. ازنتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که تعارضات زناشویی عامل افزایش افسردگی واضطراب در بین زوجین است.

واژه های کلیدی : تعارضات زناشویی- اضطراب - افسردگی

فهرست مطالب

چکیده. 1

فصل یکم: مقدمه پژوهش

1-1 مقدمه. 3

1-2 بیان مسأله. 6

1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش. 8

1-4 اهداف پژوهش. 11

1-4-1 هدف اصلی. 11

1-4-2 اهداف فرعی. 11

1-5 سؤالات پژوهش. 11

1-6 تعاریف اصطلاحات ومفاهیم. 12

1-6-1 تعاریف نظری. 12

1-6-2 تعاریف عملیاتی. 13

فصل دوم: پیشینه تحقیق

2-1 پیش درآمد. 15

2-2 اضطراب. 15

2-2-1 ماهیت اختلال های اضطرابی. 16

2-2-2 اختلال وحشتزدگی. 17

2-2-3 آگورافوبی. 17

2-2-3-1 فوبی خاص. 18

2-2-3-2 فوبی اجتماعی. 18

2-2-4 اختلال اضطراب فراگیر. 18

2-2-5 اختلال وسواس فکری-عملی. 19

2-2-6 اختلال استرس حاد و استرس پس از آسیب. 20

2-2-7 نظریه های روانشناختی در مورد اضطراب. 21

2-2-7-1 نظریه های روان پویایی. 21

2-2-7-2 نظریه رفتاری. 22

2-2-7-3 نظریه فیزیولوژیک. 22

2-2-7-4 نظریه پدیدار شناختی و وجودی. 23

2-3 افسردگی. 23

2-3-1 افسردگی چیست. 26

2-3-2 حالات افسردگی. 27

2-3-3 تاریخچه افسردگی. 28

2-3-4 طبقه بندی افسردگی. 28

2-3-4-1 اختلال های خلقی یک قطبی. 28

2-3-4-2 اختلال افسردگی اساسی. 29

2-3-4-3 اختلال افسرده خویی(دیس تایمی). 29

2-3-4-4 اختلال خلق ادواری. 29

2-3-4-5 اختلال دوقطبی. 30

2-3-5 شیوع افسردگی. 32

2-3-6 افسردگی درون زاد در مقابل افسردگی واکنشی. 33

2-3-7 افسردگی فصلی. 33

2-3-8 تشخیص افتراقی برای افسردگی. 34

2-3-9 منظور از افسردگی حاد یا گذرا چیست. 35

2-3-10 حملات افسردگی. 36

2-3-11 ملاک های تشخیص برای انواع افسردگی. 37

2-3-12 دیدگاههای موجود در مورد افسردگی. 41

2-3-12-1 دیدگاه زیست شناختی. 41

2-3-12-2 دیدگاه روان پویشی. 41

2-3-12-3 دیدگاه رفتاری. 42

2-3-12-4 دیدگاه شناختی. 43

2-4 تعارضات زناشویی. 45

2-4-1 ابعاد تعارض. 49

2-4-2 تعارضات خانوادگی چرا؟. 50

2-4-3 مفهوم تعارض. 51

2-4-4 تعاریف تخصصی متعددی از تعارض. 52

2-4-5 تعارض زناشویی از نظر وایل. 52

2-4-6 دیدگاههای تعارض. 52

2-4-6-1 دیدگاه سنتی. 53

2-4-6-2 دیدگاه روابط انسانی. 53

2-4-6-3 دیدگاه تعاملی. 53

2-4-7 عقاید مثبت ومنفی نسبت به تعارض ازنظر ویلموت وهاکر. 53

2-4-8 هشت کارکرد مثبت تعارض از نظر ترنر. 54

2-4-9 عوامل تعارض. 54

2-4-10 زمینه های تعارضات زناشویی. 55

2-4-11 مراحل تشدید تعارض زناشویی. 56

2-5 الگوهای ارتباطی. 57

2-6تجزیه وتحلیل تعارض. 58

2-7 روش های حل تعارض . 58

2-8 سبک ها و استراتژی های حل تعارض. 59

2-9 چهار سوال اساسی در حل تعارضات. 60

2-10تأثیر اضطراب بر روابط و تعارضات زناشویی. 62

2-11 پیشینه تحقیق. 65

2-11-1 پژوهش های داخلی. 65

2-11-2 پژوهش های خارجی. 71

فصل سوم: روش پژوهش

3-1 پیش درآمد. 76

3-2 روش پژوهش. 76

3-3 معرفی متغیرها. 76

3-4 جامعه آماری. 76

3-5 جامعه نمونه و روش نمونه گیری. 76

3- 6 ابزار پژوهش. 77

3-7 شیوه اجرا. 79

3-8 روش تجزیه وتحلیل داده ها. 79

فصل چهارم: یافته های پژوهش

4-1 پیش درآمد. 81

4-2 آمار توصیفی. 81

4-3 جداول ونمودارها. 82

4-3-1 جداول ونمودارهای فراوانی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان به پرسشنامه. 82

4-4 آماراستنباطی. 86

4-5 روش آزمون سؤالات پژوهش. 86

4-6 تجزیه وتحلیل سؤالاتپژوهش. 87

4-7 خلاصه تجزیه وتحلیل ها و آزمون، به تفکیک هر سؤال. 87

4-7-1 آزمون سؤال اول. 87

4-7-2 آزمون سؤال دوم. 89

4-7-3 آزمون سؤال سوم. 91

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1 پیش درآمد. 93

5-2 بررسی سؤال ها. 93

5-3 مقایسه نتایج سؤالات باپژوهش های قبلی. 95

5-4 نتیجه گیری از نظر نگارنده. 96

5-5 محدودیت‌های پژوهش. 96

5-6 پیشنهادهای پژوهشی. 97

5-6 پیشنهادهای کاربردی. 97

منابع و ماخذ. 98

پیوست‌ها. 104

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول (2-1): فهرست نشانه های بالینی افسردگی. 31

جدول (2-2): ملاک تشخیصیDSM-IV-IR برای دوره افسردگی. 37

جدول (2-3): ملاک تشخیصیDSM-IV-IRبرای دوره مانی. 39

جدول (2-4): تفاوت های بالینی میان افسردگی وشیدایی. 40

جدول (2-5): خطاهای شناختی بک. 44

جدول (3-1): درجات وسطوح افسردگی در پرسشنامه افسردگی بک. 78

جدول (4-1): جنسیت پاسخ گویان. 82

جدول (4-2): وضعیت تأهلپاسخگویان. 82

جدول (4-3): سنپاسخگویان. 83

جدول (4-4): تحصیلاتپاسخگویان. 83

جدول (4-5): فراوانی متغیرهای افسردگی،اضطراب وتعارضات زناشویی 84

جدول (4-6): ضریب همبستگی وسطح معنی داری وتعداد داده ها بین دو متغیر اضطراب وتعارضات. 88

جدول (4-7): ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و میزانT وسطح معنی داری اضطرابوتعارضات. 89

جدول (4-8): ضریب همبستگی وسطح معنی داری وتعداد داده ها بین دو متغیر افسردگیوتعارضات. 90

جدول (4-9): ضریب همبستگی ، ضریب تعیین و میزانTوسطح معنی داری افسردگیوتعارضات. 90

جدول (4-10): رگرسیون جهت پیش بینی تعارضات زناشویی براساس افسردگی و اضطراب. 91

جدول (4-11):ضرایب رگرسیون مرتبط با پیش بینی تعارضات زناشویی براساس افسردگی و اضطراب…. 91

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار (4-1): نمودار منحنی طبیعی. 87

پرسشنامه سبک زندگی در بارداری


پرسشنامه سبک زندگی در بارداری
دسته بندی مامایی
بازدید ها 242
فرمت فایل pdf
حجم فایل 303 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه سبک زندگی در بارداری

فروشنده فایل

کد کاربری 2106
کاربر

پرسشنامه سبک زندگی در بارداری

درس روش تحقیق بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی


پروژه روش تحقیق با عنوان بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی
دسته بندی روانپزشکی
بازدید ها 218
فرمت فایل docx
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
درس روش تحقیق بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 2120
کاربر

یک پروژه درس روش تحقیق در رشته مدیریت بیمارستان با عنوان بررسی تأثیر اشتغال زنان بر رضایت همسرانشان از زندگی.

مبانی نظری و پیشینه آسیب شناسی مدیریت زنان


مبانی نظری و پیشینه آسیب شناسی مدیریت زنان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 140 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
مبانی نظری و پیشینه آسیب شناسی مدیریت زنان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636
کاربر

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه 19

2-2) مدیریت زنان. 19

2-3) اسلام و مدیریت زن‏. 20

2-4) زنان در عرصه مدیریت.. 21

2-5) زنان مدیر در جامعه امروز 26

2-5-1) زنان مدیر در آمارهاى موجود 27

2-5-2) آمار جهانى‏. 30

2-6) وضعیت مدیران زن در جامعه ایران. 30

2-6-1) حضور زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران. 33

2-7) زنان ، مدیریت و توسعه 34

2-8) زن و شأن مدیریت.. 38

2-9) رهبری زنان. 38

2-10) تفاوت های مدیریتی زنان و مردان. 39

2-11) تفاوت سبک های رهبری زنان و مردان. 40

2-11-1) تعریف سبک.. 40

2-12) انواع سبک مدیریتی زنان. 40

2-12-1) دیدگاه زیست شناسی. 41

2-13) رویکرد جنسیت و مدیرت.. 42

2-14) عدم تساوی در ارتقای شغلی زنان. 43

2-15) سابقۀ حضور زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی. 45

2-16) تاریخچه ای از سیرة مسلمین درباره مشارکت زنان در امور سیاسی. 46

2-16-1) نقش آفرینی زنان در تاریخ صدر اسلام 50

2-16-2) نقش زنان در تاریخ صدر اسلام 50

2-17) شایستگی زنان برای فعالیت سیاسی و عهده دار شدن مسؤولیت های سیاسی 51

2-18) میزان مشارکت زنان در رده های مدیریتی. 52

2-19) چالش‏ها و موانع مدیریت زنان‏. 55

2-20) شکستن سقف شیشه ای: ارتقاء حضور زنان در سطوح مدیریت.. 57

2-20-1) شکستن سقف شیشه ای: ارتقاء حضور زنان در سطوح مدیریت‏.. 57

2-20-2) ضرورت مشارکت زنان‏. 58

2-20-3) تأثیر سبک رهبری بر جایگاه زنان در سازمان‌ها‏ 60

2-20-4) سقف شیشه ای‏. 62

2-20-5) موانع مشارکت زنان‏. 62

2-20-6) شکستن سقف شیشه ای‏. 66

2-20-7) راههای شکستن سقف شیشه ای ‏ 67

2-21) مدیریت زنان در نظام، آمارها و تحلیل‏ها ‏ 68

2-22) زنان در ارتباط، با مهارت ها ‏ 70

2-23) ضرورت مدیریت بیشتر زنان و علل آن ‏ 71

2-24) نگرش ها درباره پیشرفت نکردن زنان در مدیریت ‏ 74

2-25) زنان و موانع دستیابى به پست‏هاى مدیریتى‏‏. 82

2-25-1) راهکارهاى چیرگى بر مشکلات‏‏.. 85

2-25-2) دیدگاه نهادگرا ‏ 87

2-25-3) دستاوردهاى مدیریت زنان‏‏. 87

2-26) سطوح مدیران‏. 88

2-26-1) مدیران عملیاتی (زنان)‏ 88

2-26-2) مدیران میانی (زنان)‏ 89

2-26-3) مدیران عالی (زنان)‏ 90

2-27) بررسی موانع پیشرفت زنان در سازمان و تاثیر آن بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان ‏ 91

2-28) بررسی موانع ارتقا زنان ایران در عرصه مدیریت‏.. 93

2-29) بررسی موانع اجتماعی و فرهنگی اشتغال زنان ایران در دهه های اخیر ‏ 100

2-29-1) تفکیک جنسیتی آموزشی‏. 106

2-29-2) قوانین ناظر بر خانواده‏ 108

2-29-3) قوانین کار‏ 108

2-29-4) تقسیم جنسی مشاغل زنانه و مردانه‏ 109

2-29-5) عوامل فرهنگی بازدارنده اشتغال زنان در ایران‏. 109

2-29-6) حاکمیت تفکر سنتی مرد سالاری در جامعه‏ 110

2-29-7) تفکیک جنسیتی ‏ 111

2-29-8) کاهش سن ازدواج‏. 111

2-30) راهکارهای افزایش مشارکت زنان‏. 112